Kamis, 12 November 2015

Stop Berpeluh: Dapatkan Kepada Akar Of Semua Masalah Anda

Stop Berpeluh: Dapatkan Kepada Akar Of Semua Masalah Anda

Berpeluh adalah cara semula jadi badan untuk mengekalkan suhu badan yang paling sesuai untuk ia untuk melaksanakan semua fungsi tubuh itu. Berpeluh juga membolehkan tubuh untuk melepaskan toksin yang tidak baik untuk sistem anda. Tetapi malangnya, sesetengah orang berpeluh banyak yang ia membuatkan mereka berasa tidak selesa dan menjadikan mereka mahu berhenti berpeluh serta-merta.

Terlalu banyak berpeluh kadang-kadang dirujuk sebagai hiperhidrosis, dan ia boleh berlaku di pelbagai bahagian badan seperti ketiak, paha, dada, dan tapak tangan, antara lain. Rasa malu yang datang bersama-sama dengan kejadiannya agak tidak dapat dielakkan, terutama apabila ia datang kepada interaksi sosial yang memerlukan beberapa jenis sentuhan fizikal (contohnya bersalaman dengan rakan-rakan). Dalam kes hiperhidrosis mensasarkan kawasan ketiak, ia menjadi lebih memalukan kerana ia mewujudkan kesan peluh jahat yang dilihat oleh orang lain.

Jika anda adalah antara orang yang mengalami gangguan ini, maka anda boleh mula untuk berhenti berpeluh dengan mengenal pasti punca sebenar keadaan anda. Terdapat banyak sebab mengapa ini berlaku, dan dari apa sebab, anda boleh menentukan puncanya bergantung kepada keadaan anda berada, dan dari mana anda boleh merumuskan penyelesaian yang terbaik mungkin untuk meletakkan satu pengakhiran kepada.

Bagi sesetengah orang, berpeluh sedalam-dalamnya disebabkan oleh genetik mereka, manakala yang lain berpeluh banyak kerana perubahan dalam persekitaran mereka. Satu lagi punca yang mungkin adalah jenis makanan yang seseorang menggunakan, dan gaya hidup yang dia ada. Tidak kira, ia adalah satu gangguan yang semua orang tidak akan mahu pengalaman.

Implikasi kemungkinan berpeluh terlalu banyak pada harga diri seseorang individu boleh menjadi lebih buruk, dan juga boleh menghalang pembangunan kemahiran sosialnya. Sesetengah merasa sukar untuk melalui temuduga kerja kerana mereka bimbang bahawa hiperhidrosis mereka mungkin menyerang dan meninggalkan mereka malu dan tidak dapat hadir diri mereka dengan betul untuk penemuduga. Oleh itu, ada benar-benar adalah satu keperluan bagi mereka untuk mendapatkan ubat terbaik dan berhenti berpeluh secepat mungkin.

Hari ini, terdapat banyak penyelesaian yang mungkin untuk dilema ini. Kunci untuk menyelesaikan isu ini adalah untuk memastikan bahawa seseorang itu sangat memahami mengapa ia berlaku, bagaimana ia berlaku, dan apa teknik boleh digunakan untuk menyembuhkan secara semulajadi dan tanpa sebarang bulu halus. Penyelesaian-penyelesaian ini disediakan oleh rujukan yang dipercayai dan boleh digunakan oleh sesiapa sahaja yang ingin bebas daripada keadaan ini yang tidak diingini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar