Kamis, 12 November 2015

Pilihan Rawatan Buasir Itu Tidak dinafikan Kerja

Pilihan Rawatan Buasir Itu Tidak dinafikan Kerja

Buasir atau buasir ialah masalah kesihatan yang menyakitkan yang perlu diberi ubat segera untuk melegakan dan menyembuhkan. Jika anda sedang mencari untuk rawatan buasir yang terbaik dan paling berkesan, memastikan bahawa anda berunding dengan doktor bertauliah terlebih dahulu sebelum membicarakan mana-mana pilihan yang ada hari ini. Ingatlah bahawa buasir mungkin berbeza dengan itu juga mempunyai keperluan yang berbeza-beza dari minimum kepada lebih serius alternatif.

Terdapat kaedah yang berbeza yang boleh membantu anda menghapuskan keadaan ini amat sangat untuk kebaikan tanpa apa-apa berulang selepas itu. Anda boleh mentadbir bantu diri atau rumah remedi terbukti untuk hasil yang selamat dan berkesan. Terdapat juga ubat-ubatan konvensional yang disyorkan oleh pakar-pakar yang paling profesional dan perubatan. Bagi kes-kes yang lebih teruk daripada buasir, terdapat rawatan bukan pembedahan dan pembedahan untuk menghapuskan masalah ini menyakitkan dan tidak selesa.

Oleh kerana terdapat banyak rawatan yang ada dan potensi untuk buasir, anda perlu memahami kepentingan asas diagnosis yang betul dan wajar. Ini mungkin agak satu isu yang tidak selesa untuk membincangkan dengan orang lain, tetapi doktor anda mesti tahu keadaan sebenar sebelum dia boleh menetapkan apa-apa rawatan. Tanpa diagnosis, anda berada pada risiko yang tinggi untuk mentadbir ubat yang salah atau memburukkan lagi dilema anda.

Untuk rawatan rumah, anda boleh cuba mandian panas biasa atau juga dikenali sebagai mandian Sitz. Kaedah ini dikenali untuk melegakan kerengsaan dan rasa terbakar di kawasan dubur manakala pembersihan tanpa kesakitan. Menggabungkan air suam di dalam bilik mandi anda, duduk di atas cecair yang panas selama beberapa minit dan melakukan ini dua hingga tiga kali setiap hari.

Ubat-ubatan adalah pendekatan konvensional untuk rawatan buasir terutamanya dalam kes-kes apabila anda berurusan dengan sembelit yang serius. Ini sebenarnya cenderung untuk mencetuskan dan memburukkan lagi keradangan vena rektum. Terdapat tambahan serat seperti Ispaghula Husk atau anda juga boleh menggunakan julap lembut untuk melembutkan air besar anda.

Lain-lain ubat terbukti termasuk mengambil produk dengan kortikosteroid untuk mengurangkan bengkak urat. Terdapat juga krim menenangkan, suppositories dan salap untuk melegakan gatal-gatal dan kesakitan. Ini adalah ubat yang berpotensi untuk masalah buasir anda tetapi ia mesti disyorkan oleh pakar-pakar perubatan yang berkelayakan sebelum anda cuba mereka untuk mendapatkan rawatan. Hal ini terutama berlaku untuk produk yang tidak mempunyai bahan-bahan semula jadi.

Terdapat juga ubat-ubatan yang anda boleh mentadbir atau ada dalam hospital tetapi ia adalah agak minimum yang anda tidak perlu tinggal di kemudahan penjagaan kesihatan dalam sekelip mata. Banding adalah satu contoh prosedur bukan pembedahan yang boleh digunakan untuk buasir ijazah pertama dan kedua. Ia dilakukan melalui menggunakan endoskop di mana bekalan darah terputus supaya longgokan akhirnya akan mati. Lain-lain rawatan bukan pembedahan termasuk pembekuan inframerah atau laser dan elektroterapi arus terus di mana arus elektrik digunakan untuk membakar buasir.

Bagi kes-kes yang lebih serius, pembedahan boleh menjadi satu-satunya ubat kepada masalah dan haemorrhoidectomy konvensional adalah salah satu penyingkiran longgokan terbukti prosedur pembedahan. Rawatan pembedahan lain termasuk haemorrhoidectomy dikokot dan arteri haemorrhoidal ligation. Explore rawatan yang paling sesuai untuk anda dan akhirnya menamatkan dilema kesihatan ini menyeksakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar