Kamis, 12 November 2015

Adakah Anda Sedang mencari Bantuan Dengan ADHD? Belajar Mengenai Cara Semulajadi Membantu Anak-anak dengan ADHD

Adakah Anda Sedang mencari Bantuan Dengan ADHD? Belajar Mengenai Cara Semulajadi Membantu Anak-anak dengan ADHD

Apabila mencari bantuan dengan ADHD, ia adalah penting untuk mempertimbangkan beberapa faktor dan juga pilihan rawatan untuk memastikan anak anda mendapat penjagaan dan rawatan yang sesuai.

Perhatian defisit gangguan hiperaktif (ADHD) adalah satu keadaan yang mempunyai ciri-ciri hiperaktif, tidak memberi tumpuan dan impulsif. Selama lima belas tahun yang lalu, terdapat peningkatan yang stabil dalam bilangan kes baru ADHD didiagnosis setiap tahun. Kanak-kanak dengan ADHD biasanya dikategorikan sebagai salah satu daripada tiga jenis: impulsif, hiperaktif atau digabungkan.

Jenis impulsif sentiasa bergerak dan boleh bergerak di sekitar bilik yang sentiasa, menyentuh atau bermain dengan segala-galanya di sisi. Kanak-kanak dengan jenis yang impulsif ADHD sering bercakap tidak henti-henti dan tidak boleh duduk diam di dalam kelas atau di hidangan keluarga. Membantu kanak-kanak dengan ADHD jenis ini melibatkan rawatan yang menenangkan sistem saraf.

Kanak-kanak dengan jenis yang tidak memberi perhatian sepenuhnya ADHD adalah tidak teratur dan mempunyai masalah untuk memberi perhatian. Mereka juga mungkin mempunyai masalah dengan ingatan, dan selalunya akan meninggalkan perkara-perkara di belakang di sekolah atau lupa untuk menulis tugasan kerja rumah. Mereka boleh bercakap tanpa berfikir atau hubungi keluar jawapan di dalam kelas apabila ia tidak giliran mereka. Kadang-kadang kanak-kanak dengan jenis yang tidak memberi perhatian sepenuhnya ADHD lebih pasif. Mereka mungkin berangan-angan dan kelihatan malas apabila mereka benar-benar mempunyai masalah menumpukan perhatian dan tidak boleh membayar perhatian. Membantu kanak-kanak ADHD jenis ini melibatkan campur tangan yang membantu mereka memberi tumpuan dan menyusun pemikiran mereka lebih baik.

Jika kanak-kanak didiagnosis dengan jenis gabungan ADHD, dia akan menunjukkan gejala kedua-dua emosi dan tidak perhatian. Bantuan dengan ADHD jenis ini melibatkan merawat pelbagai rangkaian gejala.

Bagaimana Untuk Membantu Anak-anak dengan ADHD The Way Asli?

Rawatan tradisional apa-apa jenis ADHD biasanya termasuk ubat-ubatan preskripsi. Walau bagaimanapun, bukti baru-baru ini menunjukkan bahawa ubat-ubatan sahaja tidak adalah yang terbaik menghampiri untuk membantu kanak-kanak dengan ADHD.

Intervensi gaya hidup, seperti kaunseling tingkah laku, makan makanan yang sihat dan mendapat tidur yang cukup, juga perlu dipertimbangkan. Dalam banyak kes, membantu kanak-kanak dengan ADHD mungkin tidak memerlukan penggunaan ubat-ubatan preskripsi di semua, yang menyambut baik berita untuk ibu bapa yang bimbang tentang kesan-kesan sampingan. Persediaan homeopati adalah alternatif yang sering berkesan kepada ubat-ubatan; mereka boleh menjadi sangat berguna dalam membantu kanak-kanak dengan ADHD.

Homeopati menggunakan bahan-bahan semula jadi untuk menenangkan hiperaktif dan meningkatkan tumpuan. Ia berfungsi pada idea bahawa memberi jumlah yang sangat dicairkan bahan-bahan yang akan menyebabkan reaksi tertentu dalam jumlah yang lebih tinggi akan mencetuskan keupayaan semula jadi badan untuk sembuh.

Ubat-ubatan homeopati untuk ADHD membantu mengimbangi mood dan aktiviti otak supaya anak-anak mempunyai masa yang lebih baik menumpukan perhatian atau memperlahankan secara fizikal apabila keadaan meminta mereka untuk menjadi diam dan memberi tumpuan.

Contoh bahan homeopati yang boleh membantu dengan ADHD adalah hyoscyamus. Hyoscycamus boleh membantu untuk mengurangkan impulsivity dan ledakan dalam kanak-kanak dengan ADHD. Mujurlah terdapat remedi lain homeopati yang boleh membantu dengan ADHD oleh menenangkan sistem saraf dan menstabilkan emosi. Lawati sekarang membantu dengan ADHD untuk mencari maklumat lanjut mengenai cara semula jadi dan berkesan untuk membantu kanak-kanak dengan ADHD.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar