Kamis, 12 November 2015

Buah-buahan dan Beri - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 2)

Buah-buahan dan Beri - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan pelbagai buah-buahan dan beri

Gooseberries mengandungi gula, asid organik dan vitamin. Ia digunakan untuk merawat pelbagai penyakit organ-organ pencernaan, anemia dan avitaminosis. Selain itu, mereka mempunyai tindakan diuretik.
Plum mengandungi gula, asid organik, vitamin dan lain-lain bahan biologi aktif. Mereka boleh digunakan sebagai julap yang lemah dalam kes sembelit kronik. Di samping itu, ia terbukti menjadi ubat diuretik yang hebat apabila berurusan dengan loya, aterosklerosis, batuk, penyakit hati, penyakit pundi hempedu, penyakit buah pinggang, penyakit sendi, gout dan tempoh lewat.
Currants hitam mengandungi vitamin C, vitamin B, vitamin P, karotena, asid organik, tanin, pectin, minyak pati, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Mereka adalah sumber vitamin untuk menguatkan imuniti dan meningkatkan selera makan. Anda perlu menggunakan beri ini apabila berurusan dengan batuk, suara serak, tekanan darah tinggi dan penyakit buah pinggang. Selain itu, mereka yang terbukti untuk meningkatkan metabolisme.
Strawberi mengandungi banyak vitamin C, gula, asid organik, tanin dan banyak bahan-bahan mineral. Mereka sangat baik bagi orang yang mengidap penyakit jantung. Tanamkan 4 sudu besar daun strawberi pasir dikumpul semasa Ogos seliter air mendidih. Mari minuman berwarna untuk beberapa waktu dan menggunakannya untuk memudahkan pergerakan buah pinggang, merawat penyakit artikular dan memperbaiki keadaan kulit anda. Ia adalah disebabkan oleh keupayaan untuk membersihkan darah dan saluran usus yang bersih.
Bog buah bilberry mengandungi gula, tanin, pigmen, karotena, vitamin C, bahan-bahan mineral benzoacid dan asid organik yang lain. Daun dan buah beri mempunyai hempedu yang bergerak dan ciri-ciri anti-radang. Selain itu, mereka yang terbukti untuk mengurangkan kepekatan gula dalam darah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar