Kamis, 12 November 2015

Apakah Faedah Perubatan Of Bawang putih?

Apakah Faedah Perubatan Of Bawang putih?

Bawang putih adalah rempah yang digunakan secara meluas ditambah kepada makanan kami untuk meningkatkan rasa dan juga mengeluarkan aroma yang khas. Tetapi selain daripada dimakan, bawang putih juga merupakan ubat herba yang digunakan secara meluas. Terdapat begitu banyak penyakit bahawa bawang putih mampu berurusan dengan, menjadikannya salah satu herba kuasa yang paling indah yang selamat untuk digunakan.

Manfaat perubatan bahagian ini merangkumi selesema agak tidak berbahaya dan selesema kepada kehidupan yang mengancam penyakit seperti tekanan darah tinggi dan juga kanser. Apa yang membuatkan bawang putih yang lebih menakjubkan adalah bahawa ia adalah kotoran murah dan anda boleh membelinya hampir mana-mana kedai runcit dan makanan. Mengapa, anda juga boleh menanam di rumah dan makan setiap kali anda mahu berbuat demikian.

Anda juga tidak perlu membuat lawatan ke doktor dan membayar yuran perundingan hanya untuk mengetahui sama ada anda boleh mengambil sedikit bawang putih. Bawang putih tidak mempunyai sebarang kesan sampingan, kecuali dengan baik untuk memberikan anda nafas bawang putih, jadi anda boleh menggunakannya sederhana sehari-hari tetapi dalam. Ia juga disyorkan untuk menambah bawang putih kepada makanan biasa kita selalu makan. Bagaimana tentang itu? Jika anda belum yakin, berikut adalah syarat-syarat yang bawang putih didapati menyembuhkan berkesan.

Selsema

Selesema dan selesema boleh dengan mudah disembuhkan tetapi jika anda tidak mahu mencuba dadah sintetik dan ubat-ubatan, maka anda mungkin ingin mencuba sejauh mana keberkesanan semua rawatan semula jadi bawang putih boleh. Bawang putih adalah terutamanya berkesan apabila anda berasa sejuk akan datang kerana itu batuk sedikit dan selsema anda cuba untuk menyembunyikan. Dalam kes ini, mengambil c ulas bawang putih dan anda baru sahaja membuat tawaran selsema selamat tinggal.

Kajian klinikal menunjukkan bahawa bawang putih mempunyai sebatian yang sangat membantu dalam menguatkan sistem imun kita, itulah sebabnya ia berjaya mengusir demam dan selsema jauh. Komponen-komponen bawang putih termasuk dos yang tinggi antioksidan, vitamin C, B6 dan selenium mineral dan mangan, semua penggalak imun yang sangat kuat untuk badan.

Penyakit jantung dan tekanan darah tinggi

Satu lagi sebab mengapa bawang putih adalah makanan tambahan popular adalah bahawa ia adalah berkesan dalam menyembuhkan penyakit jantung. Ia berkesan dalam menurunkan LDL, iaitu kolesterol tidak baik, dan menghalang mereka daripada bergantung kepada arteri kami. Pada masa yang sama, bawang putih juga membantu dalam penjanaan, kali ini, HDL yang kolesterol baik. Kajian menunjukkan bahawa orang yang kerap makan bawang putih mempunyai kolesterol 9 peratus lebih rendah daripada orang-orang yang tidak.

Bawang putih juga baru-baru ini didapati bantuan yang baik dalam melindungi aorta. Ini adalah saluran darah di dalam jantung yang mengekalkan tekanan darah yang betul. Aorta rosak oleh kerana usia, pemakanan yang tidak sihat dan tabiat seperti merokok. Ini menyebabkan aorta untuk mengeraskan dan jadi ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik lagi, tetapi memakan bawang putih berkesan dalam menjaga aorta fleksibel.

Inilah sebabnya mengapa bawang putih juga berkesan dalam menyembuhkan penyakit lain, tekanan darah tinggi. Kerana ia boleh membantu mengekalkan fleksibiliti aorta, ia juga membantu mengawal tekanan darah. Bukan itu sahaja, ia juga mengandungi sebatian yang dikenali sebagai ajoene yang menipis darah dan menghalangnya daripada pembekuan, dan akhirnya menghalang berlakunya serangan jantung.

Cancer

Penyelidik telah menjalankan kajian mengenai keberkesanan bawang putih sebagai ubat untuk kanser. Bawang putih pertama meningkatkan sistem imun supaya badan boleh melawan penyakit seperti kanser. Selain itu, ia telah mendapati bahawa bawang putih boleh menghalang kanser dan mempunyai keupayaan untuk mengurangkan malah menghentikan pembentukan kanser dan tumor sel-sel.

Bawang putih adalah berkesan dalam mencegah perkembangan sel-sel kanser di dalam esofagus, payudara, perut, pundi kencing dan prostat. Jika pesakit yang sudah mempunyai sel-sel kanser di bahagian tubuhnya, bawang putih masih boleh menjadi sangat membantu kerana ia juga didapati dapat mengurangkan saiz sel-sel kanser. Ini semua dilakukan kerana sebatian anti-kanser dilihat dalam bawang putih iaitu disulfida diallye dan s-allycystein, yang bentuk apabila ulas bawang putih dihancurkan.

Obesiti

Terakhir tetapi bukan-kurangnya, orang-orang yang mahu mengurangkan berat badan mereka dan membakar lemak mereka, dan juga orang-orang yang hanya mahu mengekalkan berat badan mereka sihat boleh mendapat manfaat daripada mengambil bawang putih. Sebatian yang membolehkan bawang putih untuk melakukan ini adalah allicin, yang didapati berkesan dalam menurunkan tekanan darah tinggi dan trigliserida dan juga boleh mencegah pertambahan berat badan. Ini tidak boleh diulang disarankan untuk mereka yang mengalami kencing manis (terutama jenis 1 diabetes) kerana allicin juga mempunyai keupayaan untuk menurunkan paras insulin yang tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar