Kamis, 12 November 2015

Langkah-langkah untuk Ambil untuk Mengurangkan Tekanan Darah

Langkah-langkah untuk Ambil untuk Mengurangkan Tekanan Darah

Seperti di Amerika Syarikat, saya mempunyai tekanan darah tinggi. Nasib baik, kami percaya ia didiagnosis cukup awal untuk mengelakkan kerosakan organ utama, tetapi itu tidak semestinya benar. Saya amat bernasib baik dalam hal ini. Peringkat pertama tekanan darah tinggi bermula pada 140/99. Mine di diagnosis adalah 178/123.

Terdapat banyak sebab-sebab tekanan darah anda boleh menjadi tinggi. Mencari mereka dan mengurangkan mereka adalah sebahagian daripada peperangan untuk membawanya ke bawah, dan dalam banyak kes, anda mungkin memerlukan ubat yang lebih rendah sehingga anda boleh mengurangkan mereka. Anda mungkin terkejut dengan sebahagian daripada mereka.

1) Kafein: Berikut adalah satu eksperimen untuk anda untuk mencuba. Mengambil tekanan darah anda sebelum anda mempunyai apa-apa kafein dan kemudian mengambilnya selepas memakan beberapa. Anda mungkin terkejut dengan hasilnya. Ini perangsang kononnya selamat boleh pek punch dalam meningkatkan BP. Jika anda fikir anda selamat kerana anda hanya minum kopi tanpa kafein, berfikir lagi. Mereka telah dibawa keluar separuh kafein, tetapi separuh lagi masih ada dan masih kuat.

2) Keturunan: Jika salah satu atau kedua-dua ibu bapa anda mempunyai, anda mungkin untuk memajukannya. Ia adalah salah satu daripada beberapa perkara yang anda tidak boleh menukar apabila cuba menghalang atau mengatasi masalah ini. Walau bagaimanapun, maklumat ini adalah penting jika anda mahu untuk mengelakkan kerosakan organ. Adakah anda diambil setiap kali anda berjumpa dengan doktor anda. Anda juga mungkin mahu untuk melabur dalam satu set cuff anda sendiri untuk memantau rumah.

3) Kecederaan / Penyakit: Sambutan badan untuk jenis ancaman ini mungkin termasuk kenaikan di BP. Ini adalah sebahagiannya kerana "melawan atau penerbangan" tindak balas. Walau bagaimanapun, jika masalah ini disebabkan oleh whiplash atau masalah leher yang lain, ia boleh menjadi masalah yang berbeza. Beberapa kajian menunjukkan bahawa terdapat komunikasi macam antara bahagian leher dan kawasan otak yang berkaitan dengan aktiviti otot sukarela.

4) Herba dan Ubat-ubatan: Sesetengah ubat-ubatan dan herba boleh membuat masalah ini dan / atau memburukkan lagi keadaan. Ubat-ubatan untuk menurunkan berat badan, NSAID penahan sakit dan batuk / ubat-ubatan sejuk adalah tinggi dalam senarai pesalah. Licorice dan rosemary juga boleh menjadi penyebab. Ia adalah penting untuk membaca label amaran pada ubat-ubatan untuk mengetahui sama ada mereka mungkin menjadi ancaman.

5) Kegemukan: Jika anda mempunyai berat badan berlebihan sama sekali, tekanan anda akan menjadi lebih tinggi. Jika anda gemuk, ia akan menjadi lebih buruk lagi. Berat badan yang lebih anda kehilangan, lebih baik nombor anda akan.

6) Tekanan: Siapa yang tidak menegaskan hari ini? Ekonomi, usaha-usaha peperangan, jenis tugas kami dan pelbagai perkara lain yang benar-benar boleh menyebabkan masalah dalam hidup anda. Tekanan darah tinggi adalah salah satu daripada mereka.

Sekarang anda mungkin boleh memikirkan berapa ramai daripada penyebab ini bekerja dalam hidup anda, ia adalah masa untuk mencari penyelesaian. Sebahagian daripadanya adalah mudah tetapi tidak mudah. Berikut adalah beberapa cadangan:

1) Kurangkan kafein. Benar-benar, ia adalah penting dalam cara yang lebih daripada hanya nombor BP anda. Sukar di hati dan otak anda. Jika anda minum banyak, belakang perlahan atau anda akan mempunyai sakit kepala yang sangat besar yang disebabkan oleh penarikan balik itu. Sebaik sahaja anda telah berhenti ketagihan, anda akan terkejut pada berapa banyak yang lebih baik anda rasa dan bagaimana ia adalah lebih mudah untuk tidur pada waktu malam.

2) Berbincang dengan doktor anda mengenai ubat-ubatan anda. Bertanya tentang menggunakan alternatif yang tidak akan menyebabkan masalah. Melakukan perkara yang sama apabila anda sedang mempertimbangkan menggunakan herba atau makanan tambahan.

3) Kurangkan berat badan jika anda perlu. Ia adalah salah satu jawapan-jawapan mudah mudah tetapi tidak. Terdapat banyak cara untuk melakukannya dan melakukannya dengan selamat. Anda akan perlu untuk mendidik diri sendiri tentang kalori, diet dan pelan senaman. Jika saya boleh melakukannya, saya tahu anda boleh.

4) Mengenal pasti punca-punca tekanan dan bekerja di sekitar mereka. Anda mungkin tidak dapat menghapuskan mereka, kerana ia mungkin orang yang anda tahu dan cinta. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa cara untuk bekerja di sekitar mereka. Jika ada perkara yang menekankan anda bahawa anda boleh menghapuskan, berbuat demikian.

Terdapat beberapa kaedah yang saya gunakan untuk membantu mengurangkan tahap tekanan. Satu adalah aromaterapi. Saraf pencium anda adalah lurus jalan pintas ke otak, dan saya percaya bahawa beberapa aroma boleh memberi kesan yang sangat besar kepada kita. Untuk tekanan, gunakan lavender atau chamomile minyak pati.

Walaupun anda sedang menikmati aroma ini, anda mungkin mahu mempunyai secawan teh herba. Saya akan mengesyorkan chamomile, melati, lavender dan / atau passionflower untuk tujuan ini. Kesemua mereka mempunyai ciri-ciri yang menenangkan. Jangan sedar bahawa mereka boleh membuat anda mengantuk.

Jika anda tidak berada di rumah atau tidak boleh menggunakan cadangan yang di atas, saya juga sedar bahawa pengimejan boleh membantu. Anda akan mahu untuk memilih laluan yang aman kepada anda. Saya menggunakan Mazmur 23. Saya melihat diri saya di padang hijau, saya mendengar air masih dan saya bau makanan yang baik di atas meja. Saya tahu bahawa Shepherd yang ada untuk menjaga saya. Saya telah jatuh BP saya lebih daripada dua puluh mata dalam sepuluh minit berbuat demikian.

Tekanan darah tinggi adalah sebahagian besarnya senyap, tetapi ia tidak perlu untuk membunuh anda. Bekerjasama dengan doktor anda dan herba yang berkelayakan dan / atau pengamal aromaterapi untuk menubuhkan satu pelan untuk mendapatkan nombor anda di cek.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar