Kamis, 12 November 2015

Alternatif semula jadi untuk Merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa

Alternatif semula jadi untuk Merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa

Jika anda mengalami Sindrom Usus Mudah Rengsa - juga dikenali sebagai IBS dan kadang-kadang sebagai kolon spastik - maka anda tahu betapa menyakitkan dan melemahkan keadaan ini boleh. Yang paling biasa mengalami gejala Irritable Bowel Syndrome adalah sakit perut atau rasa tidak selesa perut bersama-sama dengan cirit-birit yang kerap atau sembelit yang kerap. Sesetengah pesakit juga berurusan dengan merasa kembung atau mempunyai perut buncit, dan orang-orang dengan IBS mungkin mendapati diri mereka tertakluk kepada berbagai macam isu-isu lain juga, sakit kepala, sakit belakang dan keletihan kronik kepada kemurungan dan kebimbangan. Dengan semua kesakitan dan ketidakselesaan yang boleh menyebabkan IBS, tidak hairanlah anda sedang mencari cara untuk merawat sindrom ini yang sebenarnya berfungsi!

Nasib baik untuk penghidap IBS di mana-mana, ada cara anda boleh melegakan gangguan usus dan penyakit usus seperti ini, dan anda boleh melakukannya secara semula jadi tanpa mendedahkan badan anda kepada mana-mana ubat-ubatan yang mempunyai kesan sampingan yang berbahaya! Malah, ramai pesakit Rengsa Sindrom Usus mendapati bahawa rawatan semula jadi untuk Irritable Bowel Syndrome adalah lebih berkesan daripada apa-apa lagi yang mereka telah cuba. Diet dan makanan tambahan adalah dua kaedah terbaik disediakan untuk anda untuk mencari kelegaan, dan kunci untuk mencari satu pelan rawatan yang benar-benar berkesan untuk anda terletak pada mempunyai berunding dengan naturopath berpengalaman yang pakar dalam gangguan usus dan isu-isu lain yang berkaitan dengan usus.

Rawatan semula jadi tertentu yang anda akhirnya menggunakan untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa anda akan bergantung kepada keperluan khusus anda, sudah tentu, tetapi beberapa program rawatan yang paling biasa termasuk makanan tambahan, probiotik, serat dan banyak lagi. Apabila memilih pelan rawatan semula jadi anda, anda perlu memastikan untuk mencari sesuatu naturopath yang meletakkan penekanan kepada rawatan yang akan membantu anda untuk membina semula mana-mana tisu yang rosak dalam badan anda. Kerana banyak gangguan keradangan usus dicirikan oleh pecahan lapisan dalam usus anda, rawatan yang paling berkesan akan menjadi orang-orang yang membaiki dan membalikkan ini. Berita baik di sini adalah bahawa anda boleh menarik nafas lega dan BOLEH anda melakukannya secara semula jadi tanpa perlu mengambil jalan keluar dengan ubat-ubatan preskripsi yang boleh datang dengan kos yang besar dari segi kesan sampingan yang buruk dan keputusan tidak berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar