Kamis, 12 November 2015

Jadi Anda Mahu Mengajar Qigong Latihan?

Jadi Anda Mahu Mengajar Qigong Latihan?

Bagaimana Untuk Menjadi Great Qigong Guru / Pengajar

"Saya ingin mengajar Qigong Latihan dan menyembuhkan orang"

Ia adalah salah satu yang dihantar yang biasa saya dapat apabila saya bertanya bermula pelajar apa tujuan dan matlamat mereka adalah untuk amalan Qigong mereka. Walaupun ini adalah satu cita-cita yang mulia, ia adalah salah satu tempoh lama dan saya menggalakkan pelajar untuk memberi tumpuan kepada matlamat yang lebih segera.

Kedua-dua utama ialah:

* Jadilah seorang pelajar yang baik
* Menyembuhkan diri

Apabila saya berada di latihan untuk menjadi kaunselor saya dijangka menerima kaunseling daripada ahli terapi lain. Terdapat 2 sebab penting untuk ini. Satu adalah supaya saya dapat mengalami apa yang ia berasa seperti menjadi "pelanggan" dan yang lain adalah untuk mengenali diri saya lebih baik.

Mengapa mengetahui diri anda sangat penting anda boleh meminta?

Jawapannya ialah jika anda tidak tahu siapa anda maka ia adalah mudah untuk hubungan terapeutik anda untuk menjadi "kekusutan" yang lebih berbahaya kepada pelanggan daripada membantu.

Saya percaya bahawa menjadi masa perbelanjaan pembelajaran pelajar Qigong di bawah bimbingan seorang Guru membantu anda untuk membangunkan dan pengalaman ini "pengetahuan diri" yang tidak ternilai dalam mana-mana penyembuhan atau pengajaran hubungan. Jelas sekali bagi mereka yang cukup bodoh untuk cuba penyembuhan orang lain selepas membaca buku-buku atau menghadiri beberapa kursus pengetahuan diri ini tidak hadir.

Pengalaman saya sendiri, berbincang dengan pengamal perubatan Qigong lain dan Qigong pengajar telah membawa saya untuk membuat kesimpulan bahawa kebanyakan pelajar tidak mempunyai ketabahan dan kesabaran yang diperlukan untuk menjadi guru / penyembuh.

Sebagai seorang pelajar yang baik adalah cara terbaik untuk menunjukkan bahawa anda mungkin mempunyai apa yang diperlukan untuk menyembuhkan orang lain. Saya mengajar kemahiran dan teknik yang boleh digunakan untuk menyembuhkan diri pelajar. Dan menjelaskan bahawa pengajaran saya tidak melayakkan mereka untuk mengajar Qigong kepada orang lain.

Saya menghabiskan masa lebih daripada 3 tahun sebagai pelajar, perjalanan banyak 1000 batu untuk belajar daripada guru saya sekerap yang mungkin, dan mengamalkan setiap hari apa yang dia mengajar saya. Sebelum aku diberi kebenaran untuk mengajar Qigong.

Ia adalah 8 tahun sebelum saya mahir dan cukup layak menjadi penyembuh Qigong.

Namun saya tahu, dan saya mendengar daripada pelajar, orang-orang yang mendakwa diri mereka sebagai "penyembuh" selepas tempoh yang lebih singkat amalan diri.

Tidak kira bagaimana berniat tindakan mereka yang berkenaan, yang tidak terlatih, kekurangan pengalaman Qigong penyembuh / guru berjalan risiko yang besar, bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi untuk orang yang mereka cuba untuk sembuh.

Jika kedua-dua bernasib penyembuhan akan menyebabkan apa-apa dan hanya perkara yang hilang akan menjadi masa (dan mungkin wang juga). Jika mereka bernasib baik keputusan boleh sangat tidak diingini. Jika tidak layak ia adalah mungkin bahawa bomoh itu boleh "menyerap" tenaga negatif daripada pesakit dan membahayakan kesihatan mereka sendiri, lebih serius tanpa latihan yang sewajarnya dan pengalaman bomoh itu boleh membuat masalah lebih buruk untuk pesakit.

Anda tidak akan membaca sebuah buku mengenai pembedahan dan kemudian cuba untuk beroperasi pada rakan, tetapi ini adalah apa yang sering berlaku apabila orang membaca buku pada Qigong. Ia mengambil masa bertahun-tahun untuk seseorang menjadi tabib yang selamat, sama ada pendekatan tradisional Barat atau Timur untuk ubat yang diterima pakai.

Untuk mempercayai bahawa anda boleh menjadi penyembuh atau guru selepas membaca beberapa buah buku dan menghadiri beberapa kursus adalah sangat rabun dan sombong, apatah lagi menghormati semua pengamal perubatan bona fide. Semua ini jenis tingkah laku tidak adalah merosakkan penghormatan yang ramai mempunyai untuk "alternatif" pendekatan kepada kesihatan.

Mana-mana yang bercita-cita Qigong guru / bomoh perlu mengikut laluan ini cuba dan diuji:

Belajar seni anda daripada Master, atau sekurang-kurangnya seorang guru yang berwibawa.
Menjadi pelajar yang baik
Menyembuhkan diri sendiri dengan menggunakan seni anda
Apabila Master anda memberitahu anda bahawa anda sudah bersedia, maka anda memulakan kerjaya pengajaran / penyembuhan anda.
Jika tidak, adalah bodoh dan hanya menyumbang kepada penyebaran palsu guru Qigong dan Qigong penyembuh.

Sentiasa ingat bahawa cuba untuk menyembuhkan orang lain sebelum anda, diri anda cergas, sihat dan berkelayakan adalah seperti menghantar hanya selimut anda untuk membantu yang lain. Walau bagaimanapun apabila anda cergas, sihat dan melayakkan kamu dapat menghantar trak selimut untuk membantu banyak.

Terima kasih kerana membaca dan sila layari blog Qigong15 untuk membaca lebih 100 jawatan seperti ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar