Kamis, 12 November 2015

Apa yang Boleh The Color Of Sinus Lendir Tell Me?

Apa yang Boleh The Color Of Sinus Lendir Tell Me?

Lebihan keluaran lendir sinus dari hidung boleh menjadi hasil daripada pelbagai keadaan. Seorang suspek utama mesti sentiasa Sinusitis kerana sinus dijangkiti dengan cepat boleh mengisi dengan rembesan berat atau kering. Dan juga lubang kecil penyaliran dari sinus ke hidung boleh menjadi disekat. Tetapi pengeluaran lendir tambahan juga boleh disebabkan oleh beberapa masalah kesihatan yang berbeza seperti jangkitan virus / bakteria, reaksi alahan dan masalah gas / refluks (GERD).

Apabila sistem ini berfungsi secara rutin apa-apa jenis kuman yang bersiar-siar ke sinus berakhir terperangkap dalam lendir dan kemudian akhirnya mengalir keluar, mengangkut bakteria dengannya. Tetapi sudah tentu jika sinus tersumbat dan saliran biasa tidak boleh berlaku maka bakteria anda hanya tumbuh dan terdapat jangkitan. Jadi, dalam keadaan operasi biasa apabila bakteria dan kotoran yang ditiupkan dalam mereka terjebak dalam selimut ini lendir dan tidak boleh sampai ke kawasan paru-paru. Apabila mereka telah ditangkap oleh silia anda (bulu kecil) dalam hidung ini bertindak sama dengan dayung dan tolak lendir anda ke bawah kawasan hidung ke dalam kerongkong dan sebagainya ke perut, di mana asid gastrik menghapuskan penceroboh.

Dalam x-ray penebalan mukosa kelihatan seperti tompok kelabu. Ini penebalan lendir sebenarnya adalah "pemulihan" kesan berikut terlalu sering menggunakan dekongestan. Dekongestan hanya mampu untuk benar-benar memberi sedikit kelegaan jangka pendek dan bukan untuk penggunaan jangka masa panjang. Lendir yang yang mendapat apa-apa warna selain putih berseri atau jelas biasanya perlu dilihat sebagai menunjukkan bahawa terdapat satu jangkitan daripada mukosa hidung, sinus paranasal atau, mungkin ia juga boleh menjadi pencemaran saluran pernafasan yang lebih rendah.

Jadi, jika anda adalah lendir kekuningan kita dapat mengambil bahawa sistem imun melawan jangkitan. Apabila ini bertukar dari kuning ke hijau selepas bahawa ia adalah agak berkemungkinan bahawa lendir sinus, yang menebal dan juga pergi basi, adalah benar-benar jangkitan bakteria. Ini boleh agak masalah untuk mendiagnosis resdung dengan baik di dalam anak muda, semata-mata kerana jangan lupa bahawa anak-anak boleh mendapatkan keadaan seperti virus pernafasan sistem (atau selsema biasa) pada kadar antara dua hingga sembilan kejadian setiap tahun.

Dalam keadaan biasa yang sihat membran dalam hidung sepatutnya menjadi lembap dan juga berwarna merah jambu, sama seperti mulut anda. Banyak sinus reaksi alahan berkisar debunga dan oleh itu adalah tidak mengejutkan bahawa musim bunga adalah antara masa-masa yang paling teruk bagi penghidap resdung. Pada musim bunga, alam sekitar adalah luar biasa kering keluar, dan dengan permulaan musim pendebungaan, angin kering ini dengan mudah membawa debunga bersama-sama.

Jadi apa yang anda boleh lakukan? Terdapat beberapa ubat sinus diperolehi, yang tidak melibatkan penggunaan ubat-ubatan, dan banyak butiran mengenai topik ini boleh didapati di laman web turun di bawah. Bagaimanapun kelegaan jangka pendek lendir sinus yang berlebihan boleh direalisasikan melalui pengairan hidung. Dan berkumur dengan air masin sekali-hari yang boleh membantu dalam penyaliran sinus anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar