Kamis, 12 November 2015

Sembelit Dalam Kanak-kanak - Apa yang Anda Perlu Tahu

Sembelit Dalam Kanak-kanak - Apa yang Anda Perlu Tahu

Apabila ia datang kepada pesakit sembelit, terdapat beberapa kumpulan orang yang mungkin kelihatan memerlukan rawatan sembelit lebih daripada yang lain dan salah satu daripada kumpulan-kumpulan ini adalah kanak-kanak.

Sebenarnya terdapat banyak sebab-sebab bahawa kanak-kanak mungkin mengalami sembelit dan memerlukan lebih banyak ubat sembelit daripada orang lain:

Makanan. Salah satu faktor yang sangat biasa yang kanak-kanak mengalami sembelit disebabkan oleh tabiat makan mereka. Pertama, jika kanak-kanak mempunyai pilihan mereka pasti akan makan gula-gula dan makanan segera ke atas makanan yang sihat kebanyakan hari dalam seminggu. Jelas sekali makanan ini rendah serat, yang membantu dalam mengekalkan pergerakan usus yang lebih lembut. Kedua, kebanyakan kanak-kanak akan mengabaikan makanan mereka jika ada sesuatu perkara yang lebih seronok untuk dilakukan. Selalunya, ibu bapa akan membenarkan ini kerana mereka fikir ia adalah besar bahawa anak-anak mereka bermain dan bersosial. Secara jujur, ia tidak besar. Kanak-kanak perlu mendapatkan makanan yang sihat secara teratur untuk badan-badan mereka yang semakin berkembang.

Air. Jika anda mempunyai kanak-kanak yang sangat aktif dan mereka sentiasa di luar berjalan di sekitar, anda mungkin berfikir anda bernasib baik bahawa anak anda tidak salah seorang daripada kanak-kanak berlebihan berat badan duduk di hadapan televisyen. Namun pada masa yang sama, anak anda mungkin tidak mendapat cukup air dan cecair dalam sistem badan mereka. Badan memerlukan jumlah yang mencukupi air dan cecair setiap hari hanya untuk beroperasi. Jadi, jika anak anda keluar berjalan di sekitar petang semua dan berpeluh Ikut kegemaran air di dalam sistem badan mereka, mereka pasti akan memerlukan lebih banyak cecair diisi semula. Jadi, pastikan anak-anak anda mengambil rehat biasa untuk mendapatkan gelas besar air atau jus semasa playtime mereka supaya mereka tidak berakhir kering. Dehidrasi, sebenarnya, boleh membawa kepada najis lebih keras dan keperluan untuk ubat sembelit yang serius.

Senaman. Jika anda mempunyai kanak-kanak yang suka berjalan di luar dan senaman, hebat! Unluckily, kebanyakan kanak-kanak hari ini hidup gaya hidup yang lebih aktif. Bagi mereka yang aktif mewujudkan watak baru pada permainan video yang akan keluar menyelamatkan dunia. Sememangnya ini boleh menyebabkan lebih banyak masalah daripada berat badan pada anak anda. Ia juga boleh menyebabkan sembelit. Sekarang, jika badan anda tidak mendapat senaman yang cukup, otot anda malas dan boleh berfikir bahawa mereka tidak perlu melakukan apa-apa kerja. Sudah tentu, ini boleh memberi kesan kepada otot dalam sistem pencernaan anda, yang bertanggungjawab untuk bergerak buangan di dalam sistem badan anda.

Mengabaikan gesa. Terdapat beberapa sebab kanak-kanak boleh mengabaikan mendesak untuk pergi ke bilik mandi. Kadang-kadang mereka malu untuk memberitahu rakan-rakan mereka, mereka perlu pergi. Masa yang lain mereka hanya tidak selesa kerana mereka tidak rumah dan tidak mahu pergi di dalam bilik mandi yang pelik. Memegang dalam keinginan untuk pergi ke bilik air boleh mengajar tubuh untuk mengabaikan mereka menggesa dan menyebabkan sembelit.

Gejala Sembelit Dalam Kanak-kanak Anda Boleh Watch Untuk

Anak anda tidak boleh memberitahu anda mereka menghadapi masalah pergi ke bilik air. Kadang-kadang mereka malu dan tidak memahami kepentingan membiarkan anda tahu bahawa mereka perlu melegakan sembelit. Tetapi ada beberapa tanda-tanda anda boleh menonton untuk:

Kekejangan dan sakit di dalam perut dan abdomen

Loya

Sisa-sisa najis pada seluar dalam mereka

Anak anda tidak pergi ke bilik air dengan kerap untuk mencari tiga hari atau lebih

Jadi, jika anda melihat apa-apa tanda-tanda dan gejala-gejala, ia adalah masa untuk bercakap dengan anak anda tentang sembelit. Memberitahu isteri atau suami kepentingan membiarkan anda tahu supaya anda boleh membetulkan masalah sebelum ia menjadi lebih teruk.

Apabila mereka memberitahu anda mereka sembelit, berbincang dengan doktor mereka untuk mendapatkan cadangan pada tindakan untuk melegakan sembelit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar