Kamis, 12 November 2015

Anda Boleh Meningkatkan Ketumpatan Tulang Anda Tanpa Dadah?

Anda Boleh Meningkatkan Ketumpatan Tulang Anda Tanpa Dadah?

Banyak kali, saya telah bertanya, "Bolehkah anda meningkatkan kepadatan tulang anda tanpa dadah?" Atau dalam negatif, "Anda tidak boleh meningkatkan kepadatan tulang anda tanpa dadah, boleh anda?"

Sudah tentu, saya sentiasa membalas bahawa ia tidak hanya boleh dilakukan, ia adalah cara yang terbaik!

Pertimbangkan kes saya baru-baru baca mengenai Bernice yang pergi ke "doktor yang terkenal di dunia" yang merupakan ketua program penyelidikan osteoporosis di sebuah universiti utama. Beliau menceritakan bahawa dia telah berada di bawah jagaannya selama 8 tahun. Walaupun menggunakan pelbagai rawatan - senaman, beberapa ubat-ubatan dan terapi semula jadi - keadaannya semakin teruk.

Malah, pinggul beliau kehilangan ketumpatan 20% dalam hanya satu tahun! Beliau telah mempunyai banyak patah tulang belakang dan patah buku lali. Jadi dia benar-benar berharap untuk mendapatkan bantuan.

Kemudian selama setahun beliau mengambil sitrat strontium semula jadi di bawah pengawasan doktor itu. Kepada dikagumi oleh Bernice dan doktor, kepadatan imbasan tulang pada akhir tahun menunjukkan peningkatan 12% dalam kedua-dua pinggul dan tulang belakang dalam masa setahun !!

Jadi, "Bolehkah anda meningkatkan kepadatan tulang anda tanpa dadah?" Jawapannya pasti, "Ya!"

Bernice teruja dan begitu juga doktor. Sekarang beberapa rakan-rakan beliau yang telah disahkan menghidap osteoporosis kini benar-benar bebas osteoporosis selepas tiga tahun pada strontium.

Terdapat semakin banyak bukti untuk menyokong penggunaan strontium sitrat yang boleh didapati dari mana-mana kedai kesihatan.

Seperti yang telah saya nyatakan sebelum ini, strontium tidak akan dapat diambil dengan kalsium kerana ia adalah langkah yang lebih rendah pada skala mineral daripada kalsium, yang bermaksud bahawa kalsium akan diserap dan tidak strontium yang sekiranya mereka telah diambil bersama-sama.

Ia juga perlu untuk mengambil strontium dengan perut kosong dan ia adalah disyorkan bahawa ia diambil pada bedtime- beberapa jam selepas apa-apa makanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar