Kamis, 12 November 2015

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 2)

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 2)

Sayur-sayuran mempunyai banyak sifat-sifat penyembuhan dan terbukti sangat membantu apabila merawat pelbagai penyakit.

Lobak kuning mengandungi karbohidrat dan banyak pelbagai vitamin (seperti, C, B dan PP). Vitamin kekal hingga musim bunga. Sayur-sayuran yang boleh digunakan untuk merawat sembelit. Jus ini terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan luka perlahan-lahan penyembuhan. Di samping itu, jus boleh digunakan untuk memudahkan Meludah.
Kentang mengandungi 15-25 peratus kanji, protein, bahan-bahan mineral, dan vitamin C dan B. Parut kentang boleh digunakan untuk memampatkan menangani lebam, lebam dan terbakar. Jus kentang merupakan ubat yang baik untuk merawat gastrik kronik.
Bawang putih mengandungi 0.5 peratus minyak pati kaya dengan Phytoncides, yang, seterusnya mereka, mempunyai tindakan yg memadam rembasan penyakit yang sangat kuat. Ia dapat menghalang pertumbuhan atau tindakan kuman walaupun dicairkan dalam 1: sebahagian 125000. Bawang putih mengandungi karotena, bahan-bahan mineral, dan vitamin C, B dan PP, dan juga, lain-lain bahan biologi aktif. Sayur-sayuran yang mempunyai bakteria, kulat dan kualiti yang vermicidal. Ia memudahkan fungsi jantung, mengembangkan saluran darah dan semakin hebat diuresis. Bawang putih boleh digunakan untuk merangsang selera makan, meningkatkan pergerakan sistem penghadaman dan hati, dan memudahkan kahak itu. Selain itu, sayur-sayuran merupakan ubat yang baik untuk menangani atas penyakit saluran pernafasan, bronkitis kronik, asma, radang paru-paru dan mencegah penyakit Influenza. Ia boleh digunakan untuk kedua-dua pencegahan dan rawatan aterosklerosis, tekanan darah tinggi, sakit saraf jantung dan neurosis klimakterik. Alu bawang putih dan menggunakan pes sebagai kompres pada kawasan yang terjejas oleh kanser kulit.
Labu mengandungi pektin, karbohidrat, vitamin dan garam kalium. Anda perlu menggunakan sayur-sayuran dalam kes buah pinggang, kardiovaskular dan gastrik penyakit. Ia terbukti untuk merangsang pergerakan buah pinggang dan pundi kencing. Selain itu, anda boleh menggunakan jus untuk mencegah karies.
Lada manis mengandungi karotena, pelbagai vitamin (seperti, C, B, P, PP dan K), capsaicin alkaloid, flavonoid, minyak sayuran, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Sayur-sayuran yang perlu digunakan apabila mengalami avitaminosis, penyakit jantung dan aterosklerosis. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk mencegah virus sejuk, memudahkan penghadaman dan merangsang selera makan.
Pod Segar kacang mentah-mentah mengandungi vitamin C dan B1, karotena, protein, gula dan bahan-bahan mineral (termasuk kalium, kalsium, magnesium dan banyak lagi). Ia menormalkan pergerakan sistem kardiovaskular, mengurangkan kolesterol dan gula kepekatan dalam darah. Ia boleh digunakan sebagai produk dietetik menangani obesiti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar