Kamis, 12 November 2015

Hidrogen Peroksida Therapy

Hidrogen Peroksida Therapy

Hidrogen peroksida (H2O2) adalah bahan yang tidak berwarna dan tidak berbau yang dilihat sebagai tambahan terbaru kepada senarai yang sukar difahami rawatan alternatif yang selamat, semula jadi dan berkesan untuk penyakit. Selain memerangi dan mencegah perkembangan penyakit gejala, bahan ini sebenarnya dihasilkan oleh badan untuk mengedarkan jumlah yang cukup oksigen di antara sel-sel. Untuk mengekalkan fungsi sistem badan yang normal, antibodi atau sel-sel darah putih menghasilkan hidrogen peroksida untuk mengoksidakan bakteria berjangkit dan kulat dan mencegah tubuh daripada tunduk kepada penyakit. Pada masa lalu, apa yang kita tahu tentang hidrogen peroksida adalah kesan antiseptik pada luka terbuka dan luka. Hari ini, kajian perubatan baru ditunjukkan penyelesaian mempunyai potensi besar dalam meningkatkan pelbagai keadaan kesihatan.

Secara lisan diambil ia akan sentiasa datang sebagai 35 peratus gred makanan pekat. Tetapi sementara ia adalah selamat susu dan whey produk, semua berhati-hati dan perhatian mesti diambil. Untuk kegunaan luaran, 3 peratus penyelesaian yang bekerja denda. Sebaliknya, penyelesaian secara lisan diambil adalah sangat kaustik. Penyelesaian intravena biasanya ditadbir oleh doktor perubatan. Intravena hidrogen peroksida biasanya digunakan di kalangan pesakit dengan emfisema. Walaupun penyelesaian secara umumnya selamat untuk digunakan, ia masih perlu diambil dalam dos yang betul untuk mengelakkan kesan buruk dan mengoptimumkan manfaat penyembuhan.

Dalam meningkatkan penyakit dan kesihatan, terapi hidrogen peroksida mengambil beberapa bentuk. Pertama, ia digunakan sebagai kayu bantuan ejen pembersihan pertama yang mengembalikan keseimbangan pH, terutamanya jenis kulit sensitif. Pesakit dengan jangkitan paru-paru boleh ditadbir dengan penyelesaian mengewap melalui nebulizer. Jangkitan bakteria dan yis ada perlawanan untuk keberkesanan penyelesaian dalam mendapatkan semula keseimbangan flora semula jadi badan. Ia juga berkesan dalam merawat atau mencegah jangkitan seperti telinga, mulut, gusi dan tekak jangkitan. Mereka yang mempunyai diabetes jenis II dan emphysema boleh intravena ditadbir dengan penyelesaian.

Berbanding o rawatan berasaskan oksigen lain, hidrogen peroksida semakin popular kerana keberkesanannya, keselamatan, akses dan kos. Kotoran kos yang murah pasti akan menyimpannya dalam senarai anda pilihan rawatan dalam menyembuhkan hampir semua jenis penyakit. Pendekatan holistik dalam meningkatkan kesihatan dan pengoksidaan bahan buangan merangsang sistem imun dan fungsi sistem enzim, yang menghalang tubuh daripada mudah tunduk kepada penyakit seperti masalah paru-paru dan kanser dalam semua bentuk. Syukurlah, hasil penyelidikan semakin banyak membuktikan tindakan pengoksidaan benefisial hidrogen peroksida, menyediakan orang dengan maklumat yang lebih sah manfaat dan kelebihan ke atas lain-lain bentuk rawatan.

Hidrogen peroksida diklasifikasikan di bawah kategori rawatan semula jadi. Tidak seperti alat-alat lain untuk terapi, penyelesaian yang sebenarnya bukan agen asing di dalam badan kerana ia secara semulajadi yang dihasilkan oleh sel-sel memainkan peranan penting dalam mengekalkan fungsi sistem badan yang normal. Selain daripada fungsi-fungsi sistem imun, ia juga dihasilkan dalam sel-sel untuk mempercepatkan fungsi metabolik. Tetapi manakala penyembuhan signifikan dan memulihkan kesan ke atas sel-sel dan tisu-tisu yang sudah terbukti dan ditubuhkan, ada orang yang masih ragu-ragu tentang keselamatan secara lisan mengambilnya sebagai regimen rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar