Kamis, 12 November 2015

Berpeluh berlebihan: Menjaga Diri Kering

Berpeluh berlebihan: Menjaga Diri Kering

Air yang terdapat di dalam badan manusia adalah kira-kira 75% daripada jumlah keseluruhan badan. Dan seperti air dalam akuarium, badan ini perlu diubah dan diisi semula secara teratur untuk menjaga tubuh daripada bahan cemar dan mengekalkan unsur-unsur yang tidak dikehendaki. Selain air kencing, peluh adalah satu lagi cara yang cecair ini dilepaskan dari sistem; Walau bagaimanapun, tidak seperti di air kecil, peluh berlebihan boleh berlaku sekali gus menimbulkan masalah kepada mereka yang mengalaminya.

Seseorang boleh merasa menjengkelkan untuk sentiasa perlu mengelap tangannya sebelum melanjutkan tangannya untuk berjabat tangan, atau perlu memakai pakaian hanya kalis air yang dapat menyembunyikan kesan peluh dan mengelak daripada malu di khalayak ramai. Semua ini harus dialami oleh seseorang yang mengalami peluh berlebihan, dan jujur, ini tidak benar-benar satu pengalaman yang menyeronokkan untuk sesiapa sahaja.

Sesetengah sentiasa membawa tuala sekitar supaya apabila serangan hiperhidrosis, mereka boleh lap peluh di luar, dan mengurangkan rasa malu walaupun hanya sedikit. Lain-lain menggunakan antiperspirants, tetapi ini rumusan sintetik boleh menyebabkan reaksi alergi tertentu kesan-kesan sampingan yang tidak diingini. Dan sebagainya, menjaga anda daripada berpeluh sedalam-dalamnya perlu dilakukan, sebanyak mungkin, dengan menggunakan cara semula jadi yang datang dengan manfaat kesihatan yang baik.

Kaedah-kaedah yang digunakan hari ini untuk menyelesaikan masalah ini termasuk mendapat pembedahan (yang agak mahal dan berisiko sedikit), mengambil ubat-ubatan (yang mungkin tidak benar-benar terbukti mempunyai kesan terapeutik), atau menggunakan teknik semulajadi (yang adalah cara yang lebih murah dan lebih mudah untuk menjalankan). Pilihan-pilihan ini disediakan untuk sesiapa sahaja yang mahu untuk menghentikan keadaan semasa mereka berada dalam, dan akhirnya memulakan fasa baru dalam kehidupan sosial mereka.

Beberapa pertimbangan yang perlu diambil kira apabila memilih kaedah yang tepat untuk anda termasuk mengetahui yang jenis unsur-unsur kimia boleh menyebabkan anda reaksi alahan (untuk salap topikal atau ubat-ubatan oral), yang teknik yang paling mudah dan paling mudah untuk anda, dan yang harga boleh didapati di kebanyakan munasabah. Jika anda tidak membuang masa dan wang anda untuk mendapatkan satu penyelesaian untuk masalah anda, maka anda perlu mempertimbangkan perkara-perkara ini tepat.

Dan sebagainya, penyelesaian kekal lagi selamat dan berkesan untuk peluh berlebihan yang dapat membebaskan anda daripada kebimbangan dan kekangan sangat diperlukan. Mujurlah, terdapat banyak panduan yang boleh membantu anda mencari penyelesaian yang sempurna untuk keadaan anda, bergantung kepada kekerapan kejadian dan jenis hiperhidrosis anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar